"Ir svarīgi, lai bērns iespējami daudz lietas un norises atklāj pats.
Ja mēs - palīdzētgribēdami - iejaucamies uzdevuma atrisināšanā, mēs bērnam laupam to, kas viņa mentālajā attīstībā ir visnozīmīgākais."
Emmija Piklere
"Ir svarīgi, lai bērns iespējami daudz lietas un norises atklāj pats.
Ja mēs - palīdzētgribēdami - iejaucamies uzdevuma atrisināšanā, mēs bērnam laupam to, kas viņa mentālajā attīstībā ir visnozīmīgākais."
Emmija Piklere
Ungāru pediatres dr. Emmijas Pikleres (1902.-1984.) dzīves darba atziņas un teorija balstās viņas mediķes prakses un ilggadējas zīdaiņu nama vadītājas pieredzē.
Kā teju visu revolucionāro viedokļu, arī dr.Pikleres uzskatu kompleksa pamatā ir vienkāršs un pašsaprotams uzstādījums: katrs bērns attīstās savā tempā. Mazuļa autonomija, individualitāte un personība spēj attīstīties tikai, ja tiek atzītas un respektētas tās daudzpusīgās kompetences. Uzmanīga un uz bērnu vērsta pieaugušā attieksme, kas bērnam sniedz pasargātības sajūtu un iekšēju drošību, nodrošina apstākļus, kuros mazulis rotaļājoties un kustoties pilnībā var izbaudīt patstāvību un pašatbildību.
Emmijas Pikleres pedagoģiskie principi veidojās viņas pediatres prakses laikā, ciešā sadarbībā ar mazajiem pacientiem un to vecākiem.
1946. gadā, Budapeštā, dr.Piklere pārņēma zīdaiņu un agrīna vecuma bērnu nama vadību. Nereti šī iestāde tiek saukta par „Lóczy“ – ielas, kurā tā atrodas, vārdā. Šajā bērnu namā dr.Piklere un viņas līdzstrādnieces – dr. Judīte Falka (Judit Falk), Marija Vince (Maria Vincze), kā arī bērnu psiholoģe Anna Tardoša (Anna Tardos) – kura pēc dr.Pikleres nāves pārņēma iestādes vadības grožus – iedzīvināja pedagoģijas novirzienu, saskaņā ar kuru uzmanības un darbības centrā atrodas mazuļa vajadzības. Šādi, dr.Pikleres komandai uzticētie mazuļi savu dzīves starta posmu pavadīja pasargāti no “tradicionālo” bērnu namu negatīvās pieredzes, veidojoties par ķermeniski un mentāli veselām personībām. Kopīgi veikto novērojumu ietvarā, šie bērni neapzināti veica būtisku pienesumu zināšanās par agrīna vecuma bērnu attīstību.
Pikleres Institūta darbinieces ikdienas darbā ar bērniem apkopoja novērojumus par to, kas nepieciešams veselīgai attīstībai un briedumam. Ciešā sasaiste starp izpēti un praksi, kā arī vissīkāko detaļu novērojumi un refleksija rezultējās īpašā aprūpes kvalitātē, kas Lóczy padarīja zināmu visā pasaulē. 2011. gadā Ungārijas valdība slēdza Pikleres Institūta bērnu namu. Mūsdienās Lóczy ir bērnudārzs ar trīs grupiņām un vairākām bērnu/vecāku grupām, kā arī profesionālo apmācību iestāde, kurā Pikleres principus apgūst interesenti no visas pasaules.
Kopš 1971. gada Lóczy pamata funkcija ir bērnu attīstības speciālistu apmācība. Dažādu specialitāšu studentiem šeit tiek piedāvāta iespēja hospitēt ikdienas norisēs. Apmēram 1300 dažādu formātu publikācijas - gan grāmatas, gan filmēti materiāli, kā arī publikācijas zinātniskos un populārzinātniskos izdevumos lieti noder tālākizglītības procesos visās pasaules valstīs.